Jak spravit chybně fungující rozpoznávání nevyžádané pošty u Mozilla Thunderbird

Jako svůj emailový klient používá Mozilla Thunderbird již několik let, řádově od roku 2005. Za tu dobu jsem postupně přecházel na novější a novější verze, ale také jsem poštu přenášel z jednoho počítače na druhý. Jak obnovit či přenést, či zazálohovat poštu jsem psal například zde. Nicméně po nějaké době se mi začalo zdát, že interní Bayesiánský filtr nevyžádané pošty, který Thunderbird má nefunguje jak má. Provedl jsem tedy jednoduchý, ale jak se zdá účinný krok.

Pro jistotu samozřejmě před jakoukoliv akcí, která směřuje ke změně profilu doporučuji tento profil si zazálohovat.

Popis problému:
Thunderbird sice byl schopen některé e-maily identifikovat jako spamy, ale nedařilo se mu to zdaleka tak úspěšně jak tomu bylo v minulosti. Ve verzi Thunderbirdu jsem uvážil, že to nebude, protože více či méně používám vždy poslední aktuální verzi. Zaměřil jsem se tedy na naučená pravidla rozpoznávání nevyžádané pošty v profilu Thundebirdu. Dle naučených pravidel je Thunderbird resp. jeho bayesiánský filtr schopen rozpoznávat. Došel jsem tedy k tomu, že nejspíše je chyba v naučených pravidlech pro rozpoznávání spamu a nechal jsem tyto pravidla vymazat. Samozřejmě jsem předtím celý profil i s naučenými pravidly si zazálohoval, protože jsem tato pravidla Thunderbird “učil” několik let.

Příjemně jsem byl nicméně překvapen již po několikadenním testování, protože počet správně označených spamů se výrazně zvýšil. Neboli naopak řečeno Thunderbird mi již nezanechává téměř žádné spamy ve složce Doručená pošta a šetří mi tak čas s označováním a mazáním spamu.

Jak vymazat naučená proavidla pro rozpoznávání spamu:
V Thunderbirdu jdědet v menu: Nástroje -> Možnosti -> Soukromí -> Nevyžádaná pošta a zde klikněte na tlačítko “Vymazat naučená pravidla”.

Samozřejmě stejn ý efekt vám nezaručím, ale pokud Thunderbird chybně některé e-maily i po opakovaném učení stále ne a ne označovat za spamy, můžete zkusit vymazat tato pravidla a vytvářet je znovu.

Jinak jako správný člověk, který zálohuje zálohuji si i správně označený spam a jsem tak i zpětně schopen jej opět nechat označit (a e-mailového klienta tak nechat se z těchto spamu naučit).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*