Spam v e-mailové schránce? Už skoro nevím co to je

Už je to několik dní, co jsem psal o tom, že jsem si zavedl v mailovém klientu Thunderbird filtr, který využívá značení e-mailů jako spam/nespam (tedy vyžádaná/nevyžádaná pošta) dle portálu Centrum.cz. Po těch několika dnech musím říci, že jsem nadmíru spokojen. Z těch několika (i desítek) mailů, které integrovaný antispamový filtr programu Thunderbird nezachytil nyní v příchozí poště nenajdu téměř žádný spam. Je to téměř mirákl.

Paradoxně nyní naopak musím řešit případy, kdy antispam portálu Centrum.cz označí e-mail chybně jako spam a já jej posléze naleznu ve své složte Nevyžádaná pošta. Musím, ale popravdě říci, že těchto případů není mnoho a jedná se zejména o maily automaticky generované například o došlé poště, komentářích na WWW stránkách atd., které nemají obsah, nebo jejich obsah je velmi plytký – například jen smajlík nebo podobně.

Celkově musím říct, že freemail (e-mailová schránka od portálu Centrum.cz) je co se týče spamového filtru na tom mnohem lépe, než například (jinak dobrý) nejrozšířenější freemail od Seznam.cz. Ne, že by spam filtr na Seznamu.cz nefungoval. To on funguje, ale spam nemá označen v hlavičce mailu tak dobře. Má tam, totiž pouze hodnotu a nikoliv přímo proměnnou, která by “vracela” přímo logickou hodnotu 1 nebo 0, zda se jedná o nevyžádanou poštu, či nikoliv. Beru ale za výzvu i u emailu, který mám na Seznam.cz vyzkoušet, zda lze Thunderbird nakonfigurovat tak, aby i tyto hodnoty spam filtru bral při označování spam/nespam v potaz.

Jinak zpět k chybně označeným mailům jako spamy, jak se to občas spam filtru Centrum.cz povede. Když, se něco takového stane, přihlásím ke k Web rozhraní mailu a pečlivě takové e-maily označuju jako vyžádané – tedy, že se nejedná o spam a to proto, aby příště spamový filtr již nechyboval. Doufám tedy, že se dokáže učit. Jako alternativu používám to, že obecně pro určitou e-mailovou adresu kontrolování spam filtrem vypnu – to je ale poněkud problematické, protože mnohdy spameři používají cizí adresy – například mojí, a může se stát, že použijí i adresu některého mého známého.

Obecně ale mohu kombinaci spam filtru na serveru a spam filtru v e-mailovém klientovi, jako je např. Thunderbird, jen doporučit. Ono dvě hráze jsou více než jedna a těch spamů, které proklouznou pře obě dvě je již jen velmi málo.


Líbí se Vám můj článek? Dejte mi Like, děkuji:

3 Responses to “Spam v e-mailové schránce? Už skoro nevím co to je”

  1. mirecekp Says:

    Díky tobě jsem se konečně dokopal k nastavení filtrace spamu na Thunderbirdu, díky ti 🙂 už mě to štvalo… Ale musím nesouhlasit. Za poslední dva měsíce používání Thunderburdu bez filtrace jsem měl zaplněný jen centrumácký emailovy učet, učet na seznamu se držel v normě… A to je to email který nepoužívám jako “spamový” ba naopak, je to email pracovní který je dva roky starý a neuvádím ho naprosto nikde!

  2. Morpheus Says:

    Ne centrum se neuci. Jak uz jsem nechaval komentar u jineho tematu tady, myslim, ze “nahlasit spamm” na centru slouzi k sbirani informaci od vsech uzivatelu na jejimz zaklade vyhodnocuje spamm. Kazdopadne ale at oznacuji spamm jak chci, jeste se mi nestalo, ze by mi priste z te same adresy email neprisel znova a jedine co muzu delat je manualne nastavit filtr, coz je otrava.

  3. admin Says:

    No a nebo to dělat jako já. Používám pro čtení pošty Thunderbird a ten má vlastní interní spamový filtr. Tedy to v čem se mýlí Centrum, to si ošetřím filtrem v Thundebirdu, který označuje spamy jedním rychlých kliknutím a navíc se dokáže “učit”.

Leave a Reply